Bun, Curat, Just!

Scopul Asociatiei Slow Food Turda este organizarea de activitati educationale pentru promovarea patrimoniului local, regional si national, din punct de vedere gastronomic si cultural precum si sustinerea dezvoltarii agrare.

vineri, 16 octombrie 2009

Despre voluntarii asociatiei si nu numai, despre voluntariat in general

De multe ori m-am gandit de ce oamenii, mai bine zis romanii, au o parere atat de proasta despre voluntariat??? Bineinteles nu putem generaliza, insa sunt prea putini cei care au in suflet acest spirit.
Ce inseamna de fapt sa fi voluntar?

Am sa definesc putin acest cuvant, acest concept, in felul in care il inteleg eu, de fapt in felul in care inteleg eu prin trairile mele. Poate difera de ceea ce cred altii si asta e bine, important e sa prindem ideea.

Mi-am facut curaj la varsta de 27 de ani, sa devin voluntar. Spun curaj, pentru ca mi-a fost frica la inceput pentru ca eu aveam convingerea ca voluntar poti fi in adolescenta, nu stiu de ce credeam asta, a fost insa foarte gresit. Am raspuns unui anunt din ziarele locale in care se cautau voluntari pentru un proiect creat pentru comunitatea turdeana. Asta a fost acum 5 ani. M-am prezentat la organizatia respectiva cu dorinta de a face ceva pentru comunitatea mea, pentru cineva, pentru toti, pentru oricine. Si acel moment a fost acela care mi-a schimbat viata, pentru ca atunci, la acea varsta, aveam doi copii si ma aflam in momentul vietii mele in care nu stiam pe ce cale sa o apuc cu cariera mea inexistenta. Am ramas la organizatia respectiva mai mult de trei ani, timp in care am invatat enorm de multe ca si voluntar si ca si coordonator de proiecte. Am avut satisfactia de a oferi concetatenilor mei evenimente minunate, momente de neuitat cu ocazia Sarbatorilor Pascale si a celor de Craciun, am simti ca intradevar fac ceva pentru orasul meu. Am facut voluntariat si pentru organizatii din Cluj si alte orase si m-am simtit minunat. Stiind si simtind ca oameni se bazeaza pe tine, uneori chiar depind de tine si multumirea din ochii lor iti este de nepretuit. Te face sa te simti OM. Si mai e si faptul ca inveti ceva din fiecare lucru pe care il faci chiar daca ai gresit.

Cum am spus, am invatat enorm de multe si am facut foarte multe. Si in primul rand mi-am facut curaj sa o iau pe cont propriu, ca voluntar bineinteles alaturi de echipa de voluntari ai asociatiei noastre care depun o munca foarte importanta. As vrea sa ii enumar pe acesti voluntari, sper sa nu uit pe careva dintre ei. Fiecare si-a adus contributia la proiectele desfasurate pe parcursul acestui an si majoritatea sunt aceia cu care mergem inainte. Si am invatat sa facem toate impreuna, de la planul unui eveniment sau proiect viitor pana la desfasurarea lui.

Am sa ii enumar in ordine alfabetica.
Anghel Sergiu, Badala Radu, Belu Alexandru, Bleza Sorin, Boar Alexandra, Bodea Daniel, Bunea Angela, Cernea Silvia, Ciceoan Alexandru, Curta Laura, Furnya Alexandra, Moldovan Aurelian, Oprea Simina, Palacean Gelu, Petruta Claudiu, Popa Madalina, Pozsonyi David, Pozsonyi Alexandru, Pozsonyi Calin, Pozsonyi Marta, Raicu Marian, Rus Mara, Siposan Mihaela, Stefan Norbert, Szekely Andreea, Ursu Adrian, Vaida Alexandra, Vinteler Olimpiu.
Sunt multe persoane noi care si-au exprimat dorinta de a deveni voluntari in cadrul asociatiei dupa ce au vazut ce facem.

Sunt multi insa si cei care ne ajuta fara sa fie oficial voluntarii asociatiei. De exemplu Brindusa Faur Apostol, care ne ajuta cu corectarea textelor sau a unor traduceri. Cadrele didactice de la Gradinita Dr. Ioan Ratiu, care s-au implicat in proiectul Viata in gradina verde.

Si sa nu uit de viceprimarul Mircea Irimie, care de fiecare data ne ajuta, atunci cand ii cerem sprijinul.

As mentiona si pe cei care ne sprijina material: Transilvania Impact, Roland, Marele Alb, Ambuscada, MC Design si alti donatori individuali.

Partenerii nostri sunt: Eco Ruralis, Gradinita Dr. Ioan Ratiu, Templus Advertising Bucuresti, American Peace Corps.

Si bineinteles presa locala, fara de care nu am putea sa ne promovam proiectele: TurdaNews, Turda One TV, Ziarul AS, Ziarul 21 si Zamfir Pop.


Le multumim tuturor!

2 comentarii:

  1. Cred ca prin astfel de activitati incep si romanii sa inteleaga ca nu pot cere nimic comunitatii din care fac parte, fara sa se si implice in a ajuta. La mai multi voluntari si multe proiecte!

    RăspundețiȘtergere
  2. stiai ca poti spala wc-ul cu cola? :D

    RăspundețiȘtergere