Bun, Curat, Just!

Scopul Asociatiei Slow Food Turda este organizarea de activitati educationale pentru promovarea patrimoniului local, regional si national, din punct de vedere gastronomic si cultural precum si sustinerea dezvoltarii agrare.

luni, 9 august 2010

Tabara de gastronomie la final





Din pacate nu am avut intetrnet acolo sus, la Baisoara, deci nu am putut sa va tin la curent zilnic cu derularea activitatilor din tabara de gastronomie. O fac acum, ca un rezumat.
"Vara Gastronomica", un proiect care deja mi-a intrat in suflet. Un proiect pe care l-am creeat de la inceput in totalitate ajutata de colegii mei Mara Rus, Alexandra Vaida, Simina Oprea si Radu Badaluta. In timpil taberei au fost alauri de noi si cadrele didactice Miuta Ambrusan si Carmen Paduraru precum si colegii mei de la Slow Food Turda Andreea Luca si Mihai Cuc. De asemenea au fost alaturi de noi si partenerii nostri dragi Alin Rosca de la Fundatia de Ecologoe si Turism Potaissa Turda si Bianca Bobirca, ca si prietena si ca si reprezentant al Solaris Shopping Park.
Trainerii Tanya Gervasi si Richard Haubenberger - de la Universitatea de Stiinte Gastronomice, Ornella Ru - de la organizatia Non Profit Liquirizia din Italia, Abigail McDonnell - masterand la Food Marketing in Clark, Irlanda.

Dupa prima zi in care am hotarat regulamentul intern si ne-am cunoscut, a doua zi am inceput activitatile. Pe parcursul celor 10 nzile s-au derulat atelierele de lucru pe temele propuse in program: nutritie, ierburile aromatice, branzeturile - teoretic si practic, panificatie - teoretic si practic, educatie a gusturilor, analiza senzoriala, biodiversitate, multe jocuri de echipa si seri tarzii de discutii.

La final, am cazut de acord cu totii ca aceasta tabara a reprezentat un schimb cultural gastronomic, datorita atelierelor derulate la care participantii din cele doua tabere: participanti si traineri, au reusit sa invete reciproc din traditiile si obiceiurile fiecaruia, provenind din zone ale tarii diferite si din tari diferite.

Toti participantii au primit diplome de participare insa au primit si distinctii pentru aptitudinile descoperite, la care au fost mai buni decat altii.
Am hotarat sa acordam si doua distinctii speciale, pentru sef de promotie - castigatoare fiind Maria Rus din Turda si cea de bucatar al taberei - fiind primita de catre Alexandru Pozsonyi (Bubu). Prima a fost decisa de catre noi, echipa de organizare iar cea de-a doua de catre traineri.

Dintre cei 16 participanti, 7 au fost alesi sa participe la un schimb de experienta in Italia, iar atii doi impreuna cu mine am fost invitati sa ne alaturam unui proiect al organizatiei Non Profit Liquirizia din Italia, colaborare care presupune o deplasare in Africa.

Ne bucuram ca presa a fost alaturi de noi, am avut multi oaspeti si am dat multe interviuri telefonic.

Cred ca participantii vor ramane cu amintiri frumoase dar mai presus de toate, cu cunostiinte mai bogate de gastronomie, teoretice si practice.

A doua editie, care se va desfasura anul viitor va avea mai multi participanti, cel putin de doua ori mai multi si datorita succesului schimbului international speram sa reusim sa aducem si participanti din strainatata, in afara de traineri.

Multumim tuturor celor care au sprijinit acest proiect si speram sa fie alaturi de noi si la editia viitoare.

Vom reveni cu detalii despre atelierele din cadrul taberei in postarile urmatoare.

Marta Pozsonyi - coordonare generala tabara de gastronomie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu